Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να γνωρίζουν την ηθική και δεοντολογία στο επάγγελμα της λογοθεραπείας
- Να συνδυάζουν πληροφορίες για να μπορούν να εξηγήσουν αποφάσεις όσον αφορά την ηθική και δεοντολογία στη λογοθεραπεία
- Να μπορούν να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά των διαφορετικών τύπων διαταραχών επικοινωνίας και να τις διαχωρίζουν βασιζόμενοι σε δείγματα λόγου και ομιλίας και σε άλλα κλινικά ευρήματα
- Να γνωρίζουν και να περιγράφουν τη γενική διαδικασία της αξιολόγησης σε παιδιά και ενήλικες (η συγκεκριμένη διαδικασία θα οριστεί στο κάθε μάθημα εξειδίκευσης ανάλογα με τη διαταραχή)
- Να αναγνωρίζουν τη φιλοσοφία και το είδος σταθμισμένων και μη σταθμισμένων δοκιμασιών αξιολόγησης
- Να συγκρίνουν αναφορές αξιολόγησης ανάλογα με το είδος τους (π.χ. σχολεία σε αντίθεση με νοσοκομεία)
- Να περιγράφουν τις βασικές αρχές της συμπεριφορικής θεραπείας όπως αυτές εφαρμόζονται στον κλάδο της λογοθεραπείας
- Να σχεδιάζουν τον βασικό κορμό του πλάνου παρέμβασης για υποθετικούς ασθενείς με αναπτυξιακές και επίκτητες διαταραχές λόγου και ομιλίας, αξιοποιώντας τα ευρήματα της αξιολόγησης
- Να ορίζουν μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους θεραπείας για υποθετικούς ασθενείς με αναπτυξιακές και επίκτητες διαταραχές λόγου και ομιλίας
- Να γράφουν πλάνα θεραπείας για συγκεκριμένα περιστατικά
- Να γράφουν σημειώσεις SOAP για συγκεκριμένα περιστατικά
- Να εξηγούν τη λογική πίσω από τη γραφή αναφορών αξιολόγησης, πλάνων θεραπείας και σημειώσεων SOAP
- Να περιγράφουν και να αναγνωρίζουν τις βασικές κλινικές δεξιότητες που πρέπει να χαρακτηρίζουν έναν επαγγελματία λογοθεραπευτή
- Να γνωρίζουν την ηθική και δεοντολογία στο επάγγελμα της λογοθεραπείας
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη κλινικών αποφάσεων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Αυτόνομη εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος:
Το μάθημα των Κλινικών Θεμάτων Λογοθεραπείας ασχολείται με τη γνώση της ηθικής και δεοντολογίας, τη γενική φύση των εργαλείων αξιολόγησης και τη γραφή αξιολογήσεων, τις αρχές παρέμβασης και την εφαρμογή τους, πλάνα θεραπείας και άλλες σημειώσεις και τις απαραίτητες κλινικές δεξιότητες του λογοθεραπευτή. Στο περιεχόμενο του μαθήματος θα συζητηθούν οι κανονισμοί ηθικής και δεοντολογίας σε διαφορετικά κράτη, η γενική μορφή των αξιολογητικών δοκιμασιών στη λογοθεραπεία, οι αρχές παρέμβασης στη λογοθεραπεία και η γραφή αξιολογήσεων και άλλων σημειώσεων.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Ηθική και δεοντολογία στο επάγγελμα της λογοθεραπείας. Κρίση για συγκεκριμένες περιπτώσεις όσον αφορά την επαγγελματική ηθική και δεοντολογία
- Εισαγωγή στις βασικές έννοιες των διαταραχών επικοινωνίας
- Περιγραφή διαδικασίας αξιολόγησης και γενικές αρχές
- Αξιολόγηση γλώσσας σε παιδιά και ενήλικες με σταθμισμένες ή μη σταθμισμένες δοκιμασίες
- Κατανόηση και γραφή αναφοράς αξιολόγησης
- Αρχές - Είδη - Πλαίσια παρέμβασης
- Αρχές συμπεριφορικής θεραπείας
- Κατανόηση και γραφή πλάνου λογοθεραπείας
- Απαραίτητες κλινικές δεξιότητες λογοθεραπευτή
- Γνώση καταγραφής ποσοτικών στοιχείων κατά τη διάρκεια της λογοθεραπείας
- Κατανόηση και γραφή σημειώσεων SOAP
- Ηθική και δεοντολογία στο επάγγελμα της λογοθεραπείας. Κρίση για συγκεκριμένες περιπτώσεις όσον αφορά την επαγγελματική ηθική και δεοντολογία
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις - Μελέτη 26
Κλινική Άσκηση: Αξιολόγηση περιστατικών στην τάξη ή επισκέψεις σε σχολεία ή άλλες δομές 13
Προσωπική μελέτη και προετοιμασία εξετάσεων 86
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική Μέθοδοι αξιολόγησης:
- Γραπτές εξετάσεις που περιλαμβάνουν δοκιμασίες πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση κλινικών προβλημάτων (90%)
- Ατομικές Ασκήσεις (10%)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Rhea, P. (2019). Εισαγωγή στις κλινικές μεθόδους για τις διαταραχές επικοινωνίας. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο [86197084]
- Dwight, D. M. (2016). Βασικές δεξιότητες λογοθεραπευτικής παρέμβασης (επιμ. Τόκη Ευγενία). Πάτρα: Γκότσης
- Hegde, M. N. (2017). Οδηγός λογοθεραπευτικής αξιολόγησης. Αθήνα: Παρισιάνου. Κωδικός στον Εύδοξο [33155069]
- Sheridan, Μ. (2014). Το παιχνίδι στην πρώιμη παιδική ηλικία. Αθήνα: Κωνσταντάρας
- Kushner, T., & Thomasma, D. (2007). Δεοντολογία και ηθική στην κλινική πράξη. Αθήνα: Παρισιάνου. Κωδικός στον Εύδοξο [41252]
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Journal of Speech, Language and Hearing Research
- International Journal of Speech Language Pathology
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα
- Stein-Rubin, C., &Fabus, R. (2018). A Guide to Clinical Assessment and Professional report writing in speech language pathology. New Jersey: Slack incorporated
- Johnson, A. F., & Jacobson, B. H. (2017). Medical Speech-Language Pathology: A Practitioner’s guide. New York: Thieme
- Kopel, L. A., & Kilduff, E. (2016). IEP Goal Writing for Speech-Language Pathologists: Utilizing State Standards. San Diego: Plural
- Hedge, M. N. (2017). A Coursebook on Scientific and Professional Writing for Speech-Language Pathology. San Diego: Plural
- Βλασσοπούλου, Μ., & Μύρκος, Β. (2013). Λογοθεραπεία. Διεπιστημονική θεώρηση. Αθήνα: Βήτα.
- Rhea, P. (2019). Εισαγωγή στις κλινικές μεθόδους για τις διαταραχές επικοινωνίας. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο [86197084]
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS